Informatie voor gastvissers bij de
Noord-Nederlandse Vliegvis Vereniging
Baggelhuizen 10, 9405 VD Assen

Gastvissers zijn van harte welkom. Laat weten dat je komt! Reserveer via de website

Naast de mogelijkheid om bij ons te komen vissen, kun je ook lid worden van onze vereniging, of je nu al ervaring hebt met het vliegvissen of niet. Als je het vliegvissen wilt leren kun je bij ons onder deskundige leiding een cursus volgen om je wegwijs te maken in het werpen met de vliegenhengel en het binden van de vliegen. Ook als je al enige ervaring hebt maar toe bent aan een opfriscursus, kun je je inschrijven.
Zodra de Corona perikelen het toelaten worden de diverse datums in de agenda vermeld.

Openingstijden voor gastvissers

In het weekend zijn gastvissers van harte welkom. Van te voren reserveren is verplicht! Gezelschappen van drie of meer personen melden zich tijdig aan via e-mail: beheer@nnvvl.nl

Komt u alleen of met een vismaat dan kunt u hier online reserveren U kunt alleen in weekenden bij ons terecht.

OPENINGSTIJDEN:
Van 16 maart t/m 15 oktober: van 08.30 tot 17.00 uur
Van 16 oktober t/m 15 maart op: van 10.00 tot 16.00 uur

Voor u gaat vissen uw aanwezigheid melden bij de beheerder. Bij vertrek betaalt u het dagtotaal met de PIN.  Als u vis wilt meenemen: Niet schoongemaakte vis eerst laten wegen.

Het lidmaatschap is vastgesteld op € 200,00 per jaar.
Leden kunnen jaarrond 24/7 vissen.
Als lid heb je rechten maar ook enkele plichten.

Tarief Vliegvissen

Van 15 oktober tot 15 Maart:
10.00 tot 16.00 uur: € 23,00

Van 16 maart t/m 15 oktober:
Eén dagdeel (4 uur) euro 17,50
Twee dagen delen: 32,50

Overige tarieven

Powerbait

€  5,00

Jeugd t/m 16 jaar

€  3,00

Jeugd t/m 18 jaar

€  7,50

Bellyboat

Toeslag voor vissen met uw Bellyboat
Per dag €5,00

Vissen en vangen volgens de regels:

Vliegvissen: Catch & Release

Forel die weerhaakloos gevangen is met een vlieg mag worden teruggezet. Maar u kunt gevangen vis uiteraard ook meenemen voor consumptie. Forel die wordt meegenomen wordt á € 7,00 per kilogram berekend. Deze vissen moeten direct na de vangst worden gedood en voordat u ze schoonmaakt eerst door de beheerder worden gewogen in het clubhuis.
Voor Catch & Release is weerhaakloos vissen verplicht. De verplichte minimale treksterkte van de tip is 2,1 kg.

Overige vismethoden

Alle gevangen forellen moeten aan het water worden onttrokken, ten spoedigste gedood en voor het schoonmaken ter weging in het clubhuis worden aangeboden.  Vervolgens kunnen zij tegen betaling van € 7,00 per kilogram worden meegenomen. Er mag worden gevist met kunstaas, wormen, maden, meelwormen of powerbait, of met een vlieg met weerhaak. Er mag geen lokaas worden gebruikt. De verplichte minimale treksterkte van de lijn is 2,1 kg.

Over bellyboats en jeugdvergunningen

Beperking aantal bellyboats en/of pontoonboats

Er zijn tegelijkertijd maximaal tien bellyboats en/of pontoonboats toegestaan op de visplas.

Andere vaartuigen zijn niet toegestaan voor varen of vissen.
Gastvissers kunnen tegen betaling van een toeslag van  €5,00 de hele dag gebruik maken van hun eigen bellyboat of pontoonboat maar dienen er rekening mee houden dat NNVV leden voorrang hebben. In goed overleg met de dagbeheerder wordt dit altijd opgelost…

Jeugdvergunningen

Voor kinderen tot 17 jaar geldt een aangepast tarief: Zij betalen € 3,00 per dagdeel, terwijl de verdere voorwaarden gelden als bij de normale vergunningen.

Let op:

Een jeugdvergunning wordt alleen verstrekt als het kind onder begeleiding is van een volwassene.

Zóveel grote en oergezonde regenboogforellen dit jaar (2022) uitgezet!